Postanowienia dotyczące organizacji 76 Ornitologicznych Mistrzostw Polski 2013 Drukuj

§1. Rada PFO, działając na podstawie §12 pkt 8) Statutu PFO oraz w oparciu o punkt 4.6, Rozdział 4 Ogólnego regulaminu konkursów i wystaw PFO, podjęła decyzję o powierzeniu organizacji „Ornitologicznych Mistrzostw Polski 2013” i towarzyszącej im wystawy Panu Jerzemu Kozłowskiemu zwanemu dalej Organizatorem 76 OMP, na podstawie zgłoszonej oferty.

§2. Konkursy i wystawa Ornitologicznych Mistrzostw Polski 2013 (OMP2013) odbędą się w dniach od 09 do 15 grudnia 2013 r. w pomieszczeniach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Czeladzi, Czeladź, ul. Sportowa 2.

§3. Rada powołuje, do pomocy Organizatorowi 76 OMP, Komitet wsparcia organizacji 76 Ornitologicznych Mistrzostw Polski w składzie:
Andrzej Jenczura – Przewodniczący komitetu wsparcia 76 OMP
Michał Horzela – Z-ca Przewodniczącego, Kierownik obsługi informatycznej
Jan Kamiński – Przewodniczący Komisji Technicznej,
Marek Łabaj – Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej

§4. Plan konkursów i wystawy w rozpisaniu na dni i godziny stanowi załącznik do postanowienia.

 

§5. Prawo udziału w OMP 2013 mają członkowie stowarzyszeń należących do PFO, po uiszczeniu opłaty, o której mowa w § 11.1. oraz hodowcy spoza PFO na warunkach zgodnie z uchwałą nr 6/2013, po uiszczeniu opłaty, o której mowa w § 11.2.

§6. Do udziału w konkursach organizowanych w ramach OMP hodowcy mogą zgłaszać nie więcej jak dwie kolekcje i nie więcej jak po trzy ptaki pojedyncze w poszczególnych klasach.

§7. Sekcje i klasy ptaków, które będą oceniane w konkursach w ramach OMP 2013, ustali Rada Federacji na wniosek Zarządu Sekcji Sędziów w terminie do dnia 30 września 2013 r. Informacja na ten temat zostanie zamieszczona na stronie internetowej PFO najpóźniej do dnia 15 października 2013 r.

§8. Ze składek członkowskich PFO zostaną zakupione medale dla hodowców, których ptaki zdobędą czołowe miejsca w konkursach ptaków i odznaczenia dla wyróżnionych osób.

§9. Skład sędziowski do obsługi OMP 2013 zatwierdza Rada Federacji na wniosek Zarządu Sekcji Sędziów.

§10. Zgłaszanie ptaków odbywać się będzie drogą elektroniczną na adres omp2013@pfo.info.pl od dnia 10 listopada  - 02 grudnia 2013 roku. Formularz zgłoszeniowy udostępniony zostanie na stronie internetowej PFO w dziale OMP2013. W w/w dziale umieszczone zostaną również klasy konkursowe ptaków, które obowiązywać będą przy zgłaszaniu ptaków.

§11. Opłaty.

11.1. Kwota kolekcyjnego opłacana przez właściciela ptaków, będącego członkiem Stowarzyszenia członkowskiego PFO, przy zgłoszeniu elektronicznym wynosi: dla kolekcji ptaków zgłoszonych do dnia 2 grudnia 2013 roku (cztery ptaki) – 28 zł, a dla ptaka pojedynczego – 9 zł. Ptaki można również zgłosić w dniu ich przyjmowania do konkursu, jednak z uwagi na dodatkowe koszty związane z obsługą programu informatycznego opłata za zgłoszenie kolekcji ptaków zostanie podniesiona do 35 zł, a ptaka pojedynczego do kwoty 13 zł.
11.2. Kwota kolekcyjnego opłacana przez właściciela ptaków, niebędącego członkiem Stowarzyszenia członkowskiego PFO, jest dwukrotnie wyższa aniżeli kwoty dla członków Stowarzyszeń członkowskich PFO z tym, że kwota kolekcyjnego dla ptaków zgłaszanych w dniu konkursu wynosi odpowiednio 60 zł dla kolekcji i 22 zł dla ptaka pojedynczego.
11.3. Opłata za wystawianie ptaków na giełdzie ptaków wyniesie 10 zł od wystawcy. Ustala się cenę biletu wstępu na teren OMP dla zwiedzających na kwotę 3 zł od osoby. Dzieci i młodzież szkolna mają wstęp wolny.

§12. Podczas OMP 2013 przyznawanie tytułów, nagród i wyróżnień zwycięzcom w poszczególnych klasach odbywać się będzie zgodnie ze szczegółowymi ustaleniami określonymi w pkt 12.5 Ogólnego Regulaminu Konkursów i Wystaw Polskiej Federacji Ornitologicznej, z tym, że zasady przyznania nagród rzeczowych i sposób ich wręczenia określi Rada.

§13. Ustalenia dotyczące wyglądu i ekspozycji na salach wystawowych oraz ceremonii wręczenia nagród.

13.1. Wystrój głównej sali wystawowej:
a)    regały wystawowe z klatkami, w których umieszczone będą ptaki,
b)    woliery z ptakami,
c)    stoły, na których ustawione będą klatki z ptakami,
d)    stoisko zorganizowane przez Radę PFO,
e)    stoiska firm oferujących czasopisma dla hodowców ptaków,
f)    stoiska oficjalnych sponsorów OMP.

13.2. Wystrój sali z kanarkami harceńskimi i wodnotokowymi:
a)    Stoły, na których ustawione będą klatki z ptakami,
b)    parawany na stołach oddzielające poszczególne kolekcje ptaków,
c)    krzesła dla osób chcących posłuchać śpiewu ptaków.
Nie dopuszcza się innych stoisk na głównej sali wystawowej i na salach przeznaczonych dla kanarków harceńskich i wodnotokowych. Komitet organizacyjny zapewni miejsce na postawienie stoisk firmom handlowym i organizacjom (w tym stowarzyszeniom członkowskim PFO) w innych pomieszczeniach znajdujących się w hali MOSiR. Potrzebę powyższą organizacje zobowiązane są zgłosić na piśmie Radzie Federacji najpóźniej do dnia 10 grudnia 2013 roku.

13.3.    Ceremonia wręczenia odznaczeń i nagród:
Ceremonia odbędzie się w dniu 14.12.2013 roku (sobota) na scenie znajdującej się w głównej sali w hali MOSiR w Czeladzi. Rozpoczęcie o godzinie 11.00
Plan Ceremonii:
- przywitanie gości;
- wręczenie pamiątkowych medali sponsorom (władzom Czeladzi i Będzina);
- wręczenie odznaczeń „Zasłużony dla PFO”;
- wręczenie odznaczeń „Sędzia honorowy PFO”, i „Zasłużony sędzia PFO”;
- wręczenie legitymacji nowym sędziom;
- wręczenie nagród hodowcom;
- podziękowanie za udział w Mistrzostwach.

13.4.    Nie dopuszcza się możliwości wręczania podczas oficjalnej ceremonii nagród innych, niż wynikające z Ogólnego Regulaminu Konkursów i Wystaw PFO. Jedyną możliwą nagrodą do zaakceptowania jest puchar dla najwyżej ocenionej kolekcji ptaków sponsorowany od kilku lat przez czasopismo NowaExota, oraz nagrody ufundowane przez oficjalnych sponsorów Mistrzostw.

13.5.    Istnieje możliwość skorzystania ze sceny w głównej sali wystawowej w sobotę dnia 14 grudnia 2013 roku około godz. 14.00 (po oficjalnej ceremonii wręczenia nagród) przez stowarzyszenia członkowskie PFO, chcące wręczyć członkom swoich stowarzyszeń nagrody. Potrzebę taką Zarządy stowarzyszeń powinny zgłosić wnioskiem na piśmie do Rady Federacji, najpóźniej do ostatniego dnia przyjmowania ptaków do konkursu, czyli do dnia 10 grudnia 2013 roku.

 

§14. Obowiązki Organizatora 76 OMP:

a) Zgodnie z pisemną ofertą na organizację 76 OMP zapewni nagrody dla wyróżnionych hodowców w postaci pucharów i dyplomów, w ilości wynikającej z Ogólnego Regulaminu Konkursów i Wystaw obowiązującego w PFO;
b) zapewni karmienie ptaków podczas trwania konkursu i wystawy;
c) zapewni ptakom opiekę weterynaryjną przez cały czas trwania OMP 2013 i wystawy;
d) w grupie kanarków śpiewających zorganizuje i wyposaży pomieszczenia w celu przeprowadzenia w wydzielonych salach konkursów dla kanarków harceńskich i kanarków wodnotokowych (malinois);
e) zapewnieni warunki do oceny kanarków śpiewających zgodnie z ustaleniami zawartymi w Ogólnym regulaminie konkursów i wystaw PFO oraz wymaganiami sędziów oceniających;
f) umożliwi przeprowadzenie pokazów śpiewu kanarków w salach wystawowych, poprzez wyposażenie sal w krzesła dla słuchaczy;
g) zorganizuje fachowców do przyjmowania ptaków;
h) zapewni odpowiednią ilość osób do obsługi sędziów podczas konkursów ptaków (co najmniej jedna osoba na jednego sędziego); 
i) umożliwi wystawcom wypożyczenie klatek wystawowych;
j) zapewni w wystarczającej ilości i jakości regały, klatki i woliery do ekspozycji ptaków;
k) spowoduje kompletne wypisanie kart ocen i umieszczenie ich na klatkach jeszcze przed otwarciem wystawy dla zwiedzających;
l) zapewni salę na giełdę ptaków wyposażoną w dostateczną ilość stołów i krzeseł. Ptaki na giełdzie sprzedawać i wymieniać mogą tylko hodowcy, którzy zgłosili ptaki do konkursu;
m) zapewni uczestnikom OMP 2013 oraz zwiedzającym możliwość zakupu pokarmów i akcesoriów do hodowli ptaków, poprzez zaproszenie producentów i  firm handlowych o profilu zoologicznym;
n) zorganizuje dla potrzeb Rady Federacji salę na terenie hali wystawowej, dostępną w dniach wystawy, przeznaczoną na spotkania członków Rady z przedstawicielami stowarzyszeń członkowskich, prasą, sponsorami, itp.
o) zapewni ład i porządek podczas OMP 2013 w szczególności poprzez:
- wywieszenie w widocznych miejscach w salach wystawowych i na giełdzie ptaków regulaminu porządkowego;
- zapewnienie służby pilnującej ptaki, ubranej w stroje rozpoznawalne dla uczestników wystawy, np. kamizelki;
- wprowadzenie i wyegzekwowanie zakazu spożywania alkoholu i palenia papierosów na terenie wystawy i giełdy ptaków;
- wyegzekwowanie w trakcie trwania konkursów i wystawy zakazu wyjmowania, podmieniania i sprzedaży ptaków z klatek wystawowych pod groźbą dyskwalifikacji hodowcy oraz odebrania mu zdobytych tytułów i nagród;
- zapewnienie ochrony odpowiedzialnej za przestrzeganie porządku na giełdzie ptaków.



§15. Obowiązki Przewodniczącego komitetu wsparcia organizacyjnego 76 OMP:
a)    koordynowanie działań członków komitetu;
b)    udział w pracach komisji wg ustaleń z Kierownikami i przewodniczącymi poszczególnych komisji;
c)    zorganizowanie projektu i zakupu medali;
d)    zorganizowanie zakupu odznaczeń,

§16. Zadania Kierownika obsługi informatycznej:
a)    przystosowanie programu informatycznego do obsługi OMP 2013;
b)    zorganizowanie przyjęcia ptaków drogą elektroniczną i w dniu przywozu ptaków do miejsca Mistrzostw;
c)    zarejestrowanie w programie informatycznym wyników z kart ocen;
d)    przygotowanie wersji elektronicznej katalogu do druku;
e)    zorganizowanie stoiska informacyjnego i handlowego na głównej sali wystawowej.

§17. Zadania Przewodniczącego Komisji Technicznej:
a)    zorganizowanie Komisji technicznej konkursu ptaków;
b)    przygotowanie protokołów dla sędziów;
c)    zorganizowanie odprawy sędziów bezpośrednio przed konkursami we wszystkich sekcjach;
d)    przydział poszczególnym sędziom ptaków do oceny;
e)    nadzorowanie przebiegu konkursów ptaków;
f)    kontrola obrączek rodowych trzech pierwszych miejsc w klasach wystawowych;
g)    przygotowanie szkolenia dla kandydatów na sędziów w sekcji B.

§18. Zadania Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej:
a)    zorganizowanie Komisji Egzaminacyjnej;
b)    przygotowanie materiałów egzaminacyjnych;
c)    przeprowadzenie egzaminu teoretycznego i praktycznego dla kandydatów na sędziów;
d)    opracowanie protokołu z egzaminu.